Specyficzna ale skuteczna

marketing-2012Reklama w Internecie ma swoją specyfikę. Staje się przez to coraz bardziej skuteczna i popularna. Różni się od tradycyjnych form w prasie czy telewizji. Bowiem tradycyjne nośniki reklamy takie jak: prasa, radio, telewizja, określa się mianem mediów typu push, czyli popychanie. Zaś Internet jest uznawany za medium typu pull, czyli ciągnać. Media typu push podsuwają odbiorcy informacje, a kolory, dźwięki i element zaskoczenia zastosowany w reklamach przyciągają uwagę. W tym przypadku przekaz reklamowy jest skierowany do biernego odbiorcy. W przypadku Internetu, to internauta  decyduje o tym co i kiedy ogląda.

Internet umożliwia komunikację masową, pomiędzy grupami, a także komunikację indywidualną. Przez reklamy on-line istnieje  możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do klientów zainteresowanych, przez co dochodzi do nawiązania bezpośredniego kontaktu klient – przedsiębiorca. Reklama w Internecie jest dość młoda. Jej historia sięga  1994r., kiedy to reklama jako baner pojawiła się na amerykańskim portalu internetowym z reklamą usług telekomunikacyjnych.Na początku internetowa reklama miała postać mailową, a reklamy wysyłano za pomocą poczty internetowej.

Potem pojawiły się przeglądarki, które umożliwiły powstawanie reklam posiadających ramki i grafikę. Dziś podstawowe funkcje reklamy internetowej to informowanie, nakłanianie i przypominanie. Celem informowania jest powiadomienie użytkownika o danym produkcie. Nakłanianie to wywoływanie  potrzeby nabycia produktu, a przypominanie to ugruntowanie w świadomości klienta, że dana usługa i dany produkt istnieją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *