Kontekst

imagesaReklama kontekstowa to kolejny rodzaj internetowej reklamy, która doskonale promuje produkty i usługi oraz inne działalności. Reklama kontekstowa może mieć dwie formy. Mogą to być na przykład linki sponsorowane. Ponadto, dość popularne są reklamy jawne, w postaci obrazków, tekstu, animacji i umieszczana na powiązanym tematycznie serwisie internetowym. Reklama kontekstowa jest zwykle kojarzona z Google. Nie bez powodu, bo jest to najpopularniejszy i główny dostawca reklamy kontekstowej. Chyba wszyscy znają Google AdWords oraz Google AdSense.

Wielu z nas nie rozumie mechanizmu działania tych reklam. Na czym tak właściwie polega reklama kontekstowa? Otóż bazuje ona na dopasowaniu treści i grafiki reklamy do zawartości serwisu na jakim jest umieszczona. Reklamodawcy zlecają promowanie danego produktu, a Google dopasowuje je do treści strony w której ma być ona umieszczona. Wiele firm już rozumie fenomen kontekstowej reklamy i z powodzeniem reklamuje się właśnie w ten sposób. Mechanizm reklam kontekstowych działa na zasadzie partnerstwa z właścicielami witryn internetowych. Partnerzy, na których stronach umieszczane są reklamy mogą z tego czerpać zyski praktycznie bez nakładów. A zalety tego typu reklamy kontekstowej są nieocenione. To przede wszystkim: niskie koszta, dotarcie w miarę do konkretnej grupy docelowej, skuteczność oraz zwiększenie ruchu na reklamowanej stronie. Warto być w tym systemie zarówno reklamodawcą jak i partnerem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *