Wymuszona reklama

pozycjonowanie2Reklama internetowa bardzo różni się od innych typów reklam, a szczególnie od reklamy w gazecie. Reklamę w prasie można zignorować, nawet niej zatrzymując na niej wzroku. Po prostu przekładamy stronę i czytamy dalej co chcemy. Podobnie możemy zrobić z reklamą w telewizji. Kiedy pojawia się blok reklamowy, po prostu bierzemy pilota i przełączamy na inny kanał. Nie chcemy, to nie oglądamy reklam tylko coś innego. Na czas reklamy radiowej także możemy wyłączyć lub wyciszyć radio. Na reklamę internetową nie ma jednak sposobu. O ile jeszcze statyczne czy dynamiczne banery możemy zignorować, to nie jest łatwo z wyskakującymi okienkami z ledwo widocznym krzyżykiem którym można je zamknąć.

Trudno poradzić sobie z reklamami typu zwiń. Są też takie, których wcale nie można zamknąć, ale trzeba czekać aż sama po pewnym momencie się zamknie. Skuteczną formą reklamy jest tak zwany top-layer, czyli rodzaj reklamy wyświetlanej nad treścią witryny w jej dowolnym miejscu. To po poestu animacja umieszczoną na przezroczystej warstwie, często z dźwiękowym podkładem. To jednak dość łagodna forma reklam. Trudniej jest z brutalniejszą formą reklamy internetowej.

Jest to Interstitials, czyli przerywniki reklamowe. Jest bardzo denerwująca, bo polega ona na przerywaniu ładowania strony wybranej i wczytywaniu witryny reklamowej w formie grafiki z dźwiękiem. W ten sposób odbiorca jednaj strony zmuszany jest do oglądania innej, której oglądać nie planował. Zwykle taka strona zamyka się automatycznie po określonym czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *